lördag 5 mars 2011

Kondomer


En kompis läste in sig på sonens tonårsböcker med klagade högljutt:
- De skriver ju inget om kondomer! Måste man inte det? undrade hon.

Måste man det? Jag vet inte.

När jag skriver böcker måste jag inte skriva sant men jag behöver skriva så att det går att tro på. Och det är klart, om kids i böcker också skippar kondomer när de har sex, för att det känns suveränt oromantiskt och pinsamt så är det ju som att säga att det är ok utan.

Det är inte ok utan om man inte vill få barn. Man kan bli sjuk, och skicka problem vidare ut i världen. När du ligger men nån ligger du med alla som den personen har legat med.

"Köp massa kondomer och lägg dem i en skål och fyll på så att det inte märks när någon har tagit ur skålen" är ett tips jag fått av mina föräldrarkompisar.

2 kommentarer:

  1. Nu har jag svarat på din kommentar:)
    http://bokglantan.wordpress.com/2011/03/05/rubinrod/#comments

    SvaraRadera
  2. Tack Mathilda för att du tänkte efter för min skull, det blir nog Rubinröd först av allt. Omslaget är så fint!

    SvaraRadera