söndag 25 september 2011

Om att besöka den jag var














- Nu måste vi nog gå, sa Katerina Janouch just som dansgolvet började gunga NY-style på Göteborgsklubben Yaki Da vi hittade till i natt.

Och det hade hon nog rätt i. När jag kom hem idag frågade mina barn om jag kommit ihåg att jag är gammal när jag var borta.

Faktiskt blir jag påmind om det hela tiden. En full kille satte sig bredvid mig i baren och började snacka skit.
- Vad talar du om? frågade jag.
- Om att ligga, svarade han.
- Ja, men med vem? frågade jag. Du verkar ju inte direkt vara i form för det.
- Inte med dig iaf, sa han.
- Viken tur, sa jag.

Men jag vet ändå att vi bär alla våra åldrar i oss, bara att vi ibland måste påminna oss om att komma ihåg hur det var.
Jag var ute jämt. Dansade hela nätterna.
Och det är lite roligt att besöka den jag var.

3 kommentarer:

  1. Ibland kan man besöka någon man vill bli också. Och känna att det är bra. Och jag älskar dig också.

    SvaraRadera
  2. Du är inte bara skitrolig, du är vemodigt vackert klok också darling P, som i puss.

    SvaraRadera