lördag 5 mars 2011

The Talk


Jag kommer alltid att vara Lina 17 år som har p-pillersamtalet med mamma i pappas vardagsrum. Höga franska fönster ut mot en skränig Londongata och ändå var det alldeles tyst i rummet. Mamma väntade ut mig. Jag hade kommit på att det var jättekul att ligga med killar.
- Blev du chockad nu? frågade jag mamma till slut.
- Nä, men jag tror att du blev, svarade hon.
Sen hjälpte hon mig fixa p-piller.

Vissa saker får man stå ut med om det ska bli gjort.

Försöker lyssna in mina ungar, göra som mamma, vänta in dem. Men, säg, hur tycker ni att vuxna ska vara runt det här med preventivmedel?

Var i Chicago i julas, hörde en radiointervju med David Beckham som handlade om The Talk.
(Radioshow med Ryan Seacrest från American Idol)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar