fredag 13 maj 2011

Underbar och älskad och på jobbet går det det också jättebra...




Vet ni hur uppskattad man blir av snälla fina bibliotekarier när man säger att man ska ordna en heldag för alla kommunens 8:or, en Bokens Dag med massor av coola författare på plats?

Kärlek. Men framförallt är målet att kidsen ska känna sig utvalda, speciella, bli bortskämda just den dagen och ha jäkligt kul. April nästa år, datum är satt!

Och vet ni hur kul det är att få mejl från min redaktör Karin, som är en suveränt rolig men knivskarp människa, när hon hyllar nya manuset med utropstecken!!!
(Redaktörer är inte utropsteckenmänniskor i onödan)

Och vet ni hur fint det var högst upp på Anglais champagneterass där jag och Lilla H var på vernissage av tavlorna från Så mycket bättre? Kastanjerna blommade i Humlan och jag är helt hög på häggdoft.
Gjorde inget ens att Petter och Petra var på spelning. Christer Sandelin var där iaf och tavlorna var roliga.

Och vet ni hur kul det ska bli att rusa iväg till agenterna nu, Grand Agency, och höra dem hylla Turk & Timotej som den bästa boken någonsin, iaf just nu, idag, på deras kontor.
Film borde den bli! Världen är redo för en ny Sandor/Ida. Iaf jag

Och vet ni att jag var med i filmen Underbar och älskad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar