torsdag 19 maj 2011

11 grejer jag skäms över





















1. Att jag körde bil berusad när jag var 17 och hade nytt körkort. Så jäkla dumt.

2. Att jag övergav en kille halvvägs för 1000 år sen.
Han var bara gullig, hade bjudit ner mig till Köpenhamn på fest, på middag.
Vi hamnade i säng, det var liksom alltid målet, men sen kom jag på att jag inte gillade honom. Kunde jag inte ha sagt det tidigare? Han skrev vykort som jag aldrig låtsades om och han tittar fortfarande på mig som om jag är hemsk. Jo.
Prataomdet

3. Att jag somnade medan jag hade sex med en kille som jag jobbade med på Z-Radio (jag var 25). Jag var programledare och han var tekniker och så söt. Jag vågade liksom inte säga att jag var för trött. Hade jag gjort det hade det kanske blivit något.

4. Att jag skrek på folk när jag jobbade i garderoben på Kulturhuset på Filmfestivalen.
Det här är verkligen hundra år sen. Alla gäster var fulla och slogs om jackorna och jag blev hysterisk. Kan fortfarande inte gå på Filmfestivalen ifall nån skulle känna igen mig.

5. Att jag sparkade min mormors hund en gång utanför stallet när jag var 10.
Den kom i slagsmål men ändå.

6. Att jag var så svartsjuk på mammas killar att minst en gjorde slut på grund av mig.

7. Att jag inte tog Hero till veterinären direkt när han hade blivit biten. Men det var smällkall vinter och två dagar till jul och jag hade en bebis i magen och en i vagnen och jag orkade inte, hann inte. Han dog nästan.

8. Att vi inte släppte in den där killen från skolan som kom med taxi och ringde på dörren, för att vi fnissade för mycket för att kunna öppna dörren. Vi var 20. Moget.

9. Att jag inte visste innan att veterinären skulle behöva ge Hero en hästdos lugnande när hon kom för att avliva honom. Nu stirrade han bara på mig och snurrade runt runt och la sig inte ner förrän efter tredje sprutan. Idag för 6 år sen.

10. Att jag har hällt öl över några killar. Eller, jag gjorde.

11. Att jag tog högklackade träskor idag och att jag inte har gått och lagt mig ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar