tisdag 17 maj 2011

Ett dygn
















Gick och la mig, somnade med boken på näsan. Läser Medeas vrede, om arga kvinnor.
Väcktes av Kongomannen som rullade in från jobbet vid 11.
- Jag åker imorgon, sa han och tog av mig glasögonen.

Sov, gick upp, bloggade, skrev en faktura, bråkade lite.
Gick på teater mitt på dan. Tartuffe av Molière, ren buskis så vi gick i pausen.
Suveränt skönt. Mitt liv är för kort.

Köpte en skitsnygg bikini på Åhléns.
Pratade med Maria. Det gör jag nästan varje dag av mitt liv.

Gick förbi Kongomannens kontor och hämtade guldbilen.
- Vi kan väl skypa från Kin(shasa) imorgon, sen sticker jag till djungeln, sa han.
- Hur länge då? frågade jag åkte hem och låtsades laga grillad kyckling.
- Jag vet inte, kanske några månader.
- Vi måste åka till basketen nu, sa jag. Puss.

Läste och tog skydd från bollar, diskuterade träning med coachen och lagledaren, hem och samlade ihop mina ungar som droppade in en efter en.
Matade dem.
Klarade inte MellanMs matte. Han går i 5an. Har mejlat fröken och skrikit hjälp!

Nu mörknar det. Har kokat te och hamnat på min kvällsarbetsplats.
Drömmer om att se på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar