måndag 23 maj 2011

En ynka låtlista





















Vad gör författare på dagarna?

Jag håller på med Tro, hopp eller kärlek, har lämning 7 juni och jag är bara på sid 83 i min genomläsning av 187. Jag ska skriva om skriva till hitta på dra bort bli klar. Hur nu det ska gå?

Sen, i sommar blir det nog TT, 1 och 2. Och i oktober har jag lämning på Blodboken som kommer i maj nästa år, sa en av mina förläggare idag. Men vad ska den heta? Det finns redan två böcker som heter som min. Fast jag tror inte nån av dem bygger på systrars bråk och maktspel och otrohet som i Kung Lear.

Men vet ni, allt jag har gjort idag är en blodrött hjärta av torkade pionblad som fallit som tårar på mitt bord och en ynka låtlista som inte är så glad.











Det är inte mellan hägg och syren längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar