tisdag 7 juni 2011

Gå på bio med mig och få min och Peter Barlachs böcker!

Inled sommaren med en härlig film- och bokträff!

Välkommen på förhandsvisning av höstens stora svenska ungdomsfilm, Jag saknar dig! Filmen, som är baserad på Peter Pohls succébok Jag saknar dig, jag saknar dig, har ordinarie premiär 19 augusti över hela landet men nu har du chans att se den redan 14 juni!




Innan filmen möter du författarna till två av sommarens mest gripande ungdomsromaner; Peter Barlach, författare till Fifteen Love och Lina Forss, som skrivit Kär i kärleken.
Tillsammans med Johanna Lindbäck från http://www.bokhora.se pratar författarna om böcker, kärlek och om sorgen över att förlora någon som står en nära.
Även regissören Anders Grönros (Agnes Cecilia, Glasblåsarens barn) är på plats och presenterar sin film.

Allt du behöver göra är att osa till osa@bonnierforlagen.se senast den 13 juni.
Skriv i mejlet vad det gäller. Först till kvarn.

Alla inbjudna får dessutom varsitt ex av böckerna!

Tid och datum: kl 15.00, tisdagen den 14 juni
Plats: biograf Grand, Sveavägen 45, t-bana Rådmansgatan

Varmt välkommen!

2 kommentarer:

  1. Åh det känns hemskt men vi kan inte komma. Jag och Klara bor i Gbg och Hanna i Sthlm. Det här hade vi lätt kunnat åka upp till Sthlm för, låter hur roligt som helst! Men det är samma dag som niornas avslutningsbal på vår skola... Sista kvällen med vännerna osv.

    Vi är alla stora fan av filmen/boken + alla ni tre författare. Tycker det är jättesynd att vi missar en sådan möjlighet, får helt enkelt hoppas att det kommer fler tillfällen i framtiden.

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt, för jag skulle vilja krama om er och ser er på riktigt. Men en bal är alldeles underbar och allt som är underbart måste man göra och vi ses såklart en annan gång Elin och Klara. Precis som jag skulle skriva men Hanna, kom du, så skrev hon till mig och nu får iaf vi ses. Mysigt! Kramar och grattis till att ni går ut nian:-) Kramar från mig

    SvaraRadera