lördag 18 juni 2011

Het sommarnatt med låtlista
















Jag var nog 19.

Var med mamma på landet, ekarna var så gröna och jag jobbade med inträdesprovet till konstskolan i London. Hade gjort en skum ansiktsbehandling hos en brud i Rågsved och kunde inte gå ut. Först efter fyra dagar skulle ansiktet bli fint.

Då skulle jag ut i natten. Sturecompagniet i juli. Hade bestämt att träffa en skitsnygg kille, ses där nån gång under natten. Vi var inte tillsammans, hade testat det i nian men vi funkade inte så.

Vi bara låg. Jag tror att han är Filip i boken jag skriver nu.

Så jag hade nya svarta jeans och inga trosor under och kände mig hetare en hetast och dansade mig svettig och ivrig så huvudet for och inget spelade nån roll.

Och när de stängde gick vi hem till honom nånstans vid Kungsholmsstrand. Vet inte så noga. Gjorde allt det där men fnissade rätt mycket för hans rumskamrat sa åt oss att vara tysta. Det gick ju inte att vara!

Lämnade honom när han sov, alldeles ljust var det ute.

Ser honom ibland.

Hetta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar