torsdag 8 mars 2012

Surmulna moln och bilar i trädkronorna

Cupcake automat
Tvättråd
Susanne Hamilton från Bokförlaget Langenskiöld
Lockande Stockholmsnatt. Sprang in en sväng på Pastis i Gamla Stan där Cirkeln-Mats och min Maria lekte Paris

Wokade mobiler

I Fågel, fisk OCH mittemellan jobbar Timotej på seglarläger och när jag konfade mig på KSSS hängde jag med Carl Eneroth som har skrivit boken Wokade mobiler. Kolla filmen och fatta.

Har just skrivit till KSSS och bett att få göra research på ett seglarläger i sommar.

Under rubriken VIKTIGHETER så var jag på Östasiatiska Museet igår och lyssnade till Elin Lindqvist tala om Fukushimas färger, och boken hon har skrivit om tsunamin i Japan för ett år sen.

Minns, så väl. Var i Åtvidaberg på begravning, sörjde min farbror. När hans söner och familjen bar ut kistan sken solen in från bakom ett surmulet moln. Kvällen innan grät vi och log åt kusinerna som spelade gitarr och sjöng rock till minnet av sin pappa.

Vaknade i ett vackert rum, tillsammans med min ljuvliga svägerska som nyhetsknarkar och snabbt fick på teven.

I realtid såg vi flodvågen svepa in över Japan utan att ens veta att den skulle leda till kärnkraftskatastrof.

40 meter hög var vågen. Bilar låg högst upp i trädkronorna.

På en annan kanal debatterades könshår.
Några hånskrattande brudar med för förstorade läppar sa att det var som att gå runt med en urskog mellan benen att inte raka sig.
Så jävla äckligt sa de, att vara naturlig.

Så körde jag hem och gjorde det där som polisen inte tycker är så bra, hade ett av mina finaste telefonsamtal i en tid som skalv medan motorvägen rusade under mig.

2 kommentarer:

  1. Tack för dina fina ord på min sida, gjorde mig så glad och stolt. Och tack igen för din bok som letade upp mig för något år sedan. Kanske skiver jag om min reda en dag eller natt.

    Godnatt och kram
    Caroline

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot din reda, en dag eller natt. Kram Caroline, snart ses vi nånstans igen:-)

    SvaraRadera