tisdag 6 mars 2012

Hen?


Jag rusar mellan möten medan LillaH ligger hemma och är småsjuk.
Jag debatterar HEN medan LillaH ser Gossip Girl, 184:e boxen.
Jag följer samtalet om Legos nya tjejlåda med tilltagande frustration medan LillaH kryssar för bikintoppar i H&M-katalogen.
Jag lyssnar till topless-feminister som menar att alla män ser kvinnors bröst som porr medan LillaH ringer och ber mig köpa jordgubbar.
- Men de är inte goda nu, svarar jag. De är sura.
- Men kan vi åka till Mallorca då? frågar hon. Istället för jordgubbar.
- Såklart, svarar jag. Nu?
LillaH fnittrar. Vi leker låtsaslekar.

Så slår jag på radion och skådespelerskan Stina Ekblad som spelar skallig gubbe säger att man måste vara både en vidlyftig slarva och minimalistisk estet om man ska orka med livet.
- För är man bara en utlevande slarva dör man vid 28 och är man bara en minimalistisk estet har man inget att berätta om livet.

Allt det där vet LillaH. Men borde vi ha kallat henne hen?

3 kommentarer:

  1. Jordgubbarna funkar, jag har testat. Fast Mallis låter förstås bättre.

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Jag kunde inte hitta någon mejladress, men i alla fall så har jag läst ut Kär i kärleken och jag tyckte om den! Särskilt ditt språk, det är väldigt speciellt och härligt på något sätt. Om du vill läsa min recension så har du länk: http://boknea.blogspot.com/2012/03/kar-i-karleken.html Tack för din fina kommentar också! Jag blev jätteglad! Det var jättekul och träffas och jättekul att få läsa din bok!

    Ha det awesome! /Nea

    SvaraRadera
  3. Tack Nea! Blev jätteglad och skrev världens längsta svar på din blogg igår, som försvann, humpff. Jag lär mig massor av dig och du är modig och cool och jag skriver mer snart. Tusen tack, det var suveränt kul att träffa dig. Kramar!

    SvaraRadera