onsdag 28 mars 2012

Ingen hade tagit min röda stol

Mitt liv

"Det är för jävligt, nu går vänstern! Det är så typiskt, bara högern sitter väluppfostrat kvar som vanligt."

Oops. Jag var på kulturdebatt på källarteatern Brunnsgatan 4 och tyckte att det var skittråkigt. Smet, fast ute i hallen hörde jag det där om den väluppfostrade högern. Något från min barndom slet mig tillbaka, jamenar, inte kan man väl gå då? Och trots att det var fullpackat och svettigt hade ingen tagit min stol.

Och ändå var det enda roliga när publiken bråkade med panelen, men skadeglädje sitter inte i så länge. Och ingen sa nåt nytt, mer än chefen Stina Oscarsson från Radioteatern som tycker att folk borde jobba med varandra istället för mot.

Så jävla dumt att bråka om vems kultur som är bäst. Lika dumt som att jag satt där och tänkte att det var nåt fel på mig som inte fattade vad grejen var.

Sitter bara här och skriver. Och tror att både fin och fulkultur behövs. Tillgång och efterfrågan och allt det där. Att man inte behöver tjafsa om saken.

Bild med huvud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar