söndag 25 mars 2012

Lista på mina 4 idoler den här veckan o så filmen, åh- filmen!


1. Cirkeln- Mats Strandberg och Mats kille Johan Jim Ehn
- för att de har en självklar attityd och aldrig i helvete låter sig pushas runt litterärt eller artistiskt. Tack för att ni bara garvade åt tanken på att man inte skulle skriva ordet bajs i sina texter.
- Tack för en powerboosting stund på Rival i torsdags.

2. Caroline Larsson som är den skönaste rocktjejen jag hört sjunga på superlänge.

3. Pink som jag lagar mat till på superhög volym för att överrösta allt på teven.
Samma Pink som samma Caroline Larsson skriver låtar till.

Hade jag inte blivit författare skulle jag nog ha velat bli rockstjärna. Åtminstone groupie.

Bonusplacering: Hungerspelen. Så galet snyggt.

Jag skriver nu, jävlar vad jag skriver. Har tokpluggat intryck och dramaturgi och kärlek och livserfarenheter och nu skriver jag. Vill bara vara inlåst i mitt eget huvud i ett eget rum och inte komma ut förrän allt är klart om några månader, ett år. Sa det till Kongomannen i morse. Han såg konstigt på mig. Fast uppmuntrande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar