söndag 15 januari 2012

Dygna


Kongomannen är trött igår.
- Varför? frågade jag.
- För att jag har varit vaken i 30 timmar.
- Vad har du gjort?
- Jobbat och cyklat i 5 timmar.
- I Kinshasa? frågade jag. Finns det verkligen vägar så det räcker till?
- Nä, svarade han.
- Hade du säkerhetsvakterna med dig?
- Ja, sa han.
- Du ljuger, sa jag.
- Nej, sa Kongomannen med vit lögn i rösten för orons skull, men efter ett tag hade jag 100 pers som cyklade med mig. Det var helt galet. De påstår här att jag är galen.
Sa han.
- Det är du, svarade jag. Jag ska skriva en bok om dig. Jag börjar nu.

JAG BÖRJAR NU! Den ska heta Drömfabriken, nä Dream factory och jag ska skriva på engelska.
Japp.

2 kommentarer:

  1. Sv: haha, jag har också tänkt samla på frimärken hur länge som helst. Några år sen började jag samla på svenska julfrimärken men så var det nåt år jag inte köpte och då gav jag upp helt och hållet :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det frustrerande!!!!! Suger till i magen varje gång jag ser de nya fina som har kommit ut. Suck. Dubbelsuck. Och gapskratt.

    SvaraRadera