måndag 11 juli 2011

Enemy of the state=Me=OMG
















- And where is Karolina? hörde jag två bistra säkerhetsvakter fråga min familj strax innan jag klev av planet.

Karolina är jag. Uppenbarligen Wanted i the US of A.

- Kom med här, vi ska bara ta en liten genväg och ställa några frågor, sa vakterna och höll händerna på sina hölster ifall jag tänkte bråka.
Men jag log och de log medan jag funderade på vad jag hade gjort. Eller inte gjort.

För en gång när jag reste till USA hade jag inte skaffat visum. Hade däremot tagit omvägen runt Västindien, fått håret flätat och fullt med pärlor på nån strand. Den gången blev jag också mött men inte riktigt lika vänligt. Fick iaf åka sån där flygplansbil från gaten.

Och en gång, när jag hade hängslen och höga skinnConverse och studsade lite för att jag var 19 och hög på livet och på att ha flugit första klass med pappa, den gången satte tullpolisen knarkhundar på mig.
- Do you have any seeds or weeds on you? löd frågan.
Men nä.

- Så vad har jag gjort? frågade jag innan jag hamnade i rummet med alla de andra illegala invandrarna och kriminella elementen.
- Oh, nothing really, du har bara rapporterat ditt pass stulet och skaffat nytt.
Tänk vad de vet här i Amerikat. Undrar om de även visste att det gamla passet nog ligger i en låda där hemma men att jag inte orkade leta så himla ordentligt efter det.

Dessutom är jag mycket snyggare på det nya;-)

PS. Det gick mycket snabbare att ta sig genom till bagaget för mig än övriga familjen. Kanske ett dåligt tips men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar