måndag 22 oktober 2012

Lista över förbjudna ord - För farligt för att prova?



Onani
Kondomlekar
Och såklart - KNULLA
Bajs som hämnd och annat än i rent helylliga toalettbesök

Jag kan inte svära i kyrkan, fast jag är skitbra på att svära, att det existerar en sån hemlig lista på förlagen. Å andra sidan fanns det i gamla tider hemliga "giftskåp" på bibliotek med böcker som är livsfarliga att läsa.

Såna som korrumperar läsaren till att kanske prova själv.
Eller får unga att vilja snacka med vuxna om sånt de inte har tid med för de måste JOBBA.

(fast, hemligt, vuxna som sitter med sina datorer på kvällen jobbar inte. De hänger på fb. Flirtar utomäktenskapligt, kartlägger sina chanser, stalkar ex, fnissar nästan ihjäl sig i fånroliga trådar. Men säg det inte till nån.)

Tillbaka till de farliga orden:

Jamen, tänk om nån ung person skulle komma på tanken att ah, ni vet, efter att ha läst ...

Så varför det är så här?

Handlar det om SÄKERHET?
En stor svart stämpel över texten som vidimerar att den gått igenom 18 psykologiska granskningar som klart och tydligt säger att det här sexet är inte farligt att prova between consenting adults in the privacy of thier own home.

Men om man inte har ett eget hem och inte är vuxen och vill testa ändå?

På årets bokmässa fick jag inte tala om sex för det gjorde jag ju i fjol. Eh. Tusen svar på den men jag vet inte riktigt var jag ska börja. Med att det är idiotiskt?

Alltså, det är mycket tryggare att skriva om gruppvåldtäkter av unga sköra människor från missbrukarhem befolkade av otillräckliga vuxna för det är FULSEX. Sånt man kan förkasta och vara på säkra sidan.

Om jag ironiserar lite och är förbannad och har suttit i samtal med en kollega som också får orimliga strykningsförslag?

Japp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar