måndag 29 oktober 2012

Fix u-s



Räcker mina ord?
Tror inte det
Inte de som behöver nå fram
Svikare är vad de är
Slampiga
Som snutna ur näven

Naturen då?
Vårblommorna som bleknade i jämförelse med din vänlighet
Gäss på havet
Storm i träden
Förtvivlad fläktrem


Känslor?
Hål istället för hjärta
Värme där ditt huvud låg

Hjärna?
Har tänkt

Före
Vänt och vridit och grubblat
På allt du inte sa

Efter
Ett fokus
Du

Du som köper skor till andra fast dina tår är kalla
Du som väntar vid ett stängt kafé
Du som vet vägen framåt när jag går zickzack
Du som går cirklar runt mig för att se
Du som står ut när du har fått nog
Du som berättar när jag sover
Du som lärt dig le när allting svider
För att det blir bättre då
Till slut

För jag hörde och såg men letade på fel ställe
Under gatlyktan
För att det var ljusast där

Förlåt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar