torsdag 4 oktober 2012

FTP eller Aina?

Ur En sån där vidrig bok där mamman dör av Sonya Sones.

Hade ni tagit mitt körkort hade jag seriöst dödat nån.
Just den dan, när jag rotat mig fram till de där lösningarna.
Ingår körkort, bil. Fuck Aina som MellanM säger med tidernas bredaste leende.

Ni vet en sån där händelsekedja, eller konsekvenstrappa?
Såklart det började med Missoni. Servern som pajade när alla skulle köpa.
Och jag som bara ville ha kläderna till om tio år, när alla andra har slitit ut sina.

Men det fortsatte och en liten ylade ut all sin ångest i baksätet medan en annan stod och skulle bli upplockad men inte kunde bli nådd.

Skitbråttom hade jag. Världen behövde älska mig.

Och ändå stod ni där, på tre ställen.
En med radarkamera på en gångbro.
En på samma ställe när jag körde åt motsatt håll.

Och sen, vid den stora bron intill stan, som i nån jäkla film. Fem snutbilar på tvären och diverse andra.
Tysta blåljus.

FURB. För tredje gången gillt tänkte jag leende och blåste på åt mitt håll.

Eller?

Som i en jäkla film, som i typ Hamilton, eller nån ny Beck eller Wallander. Eh.

Så var det såklart. En filminspelning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar