söndag 2 september 2012

Kolla vad Niklas hittade på nätet!!!!




En magisk natt


Inatt sträckläste jag boken En natt, Turk & Timotej av Lina Forss och Niklas Krog. Det härliga med boken är att författarna har sammanfört två av sina “gamla” karaktärer till en ny historia. Timotej känner jag sen tidigare, har läst Lina Forss första bok om Timotej som heter Kär i kärleken.  Då tyckte jag inte speciellt om henne. Men nu! Böckerna om Turk har jag inte läst, men jag blev riktigt sugen på att hugga tag i böckerna om honom och Ayla.
En natt är ett möte. Under en eftermiddag, kväll och natt hittar Turk och Timotej varandra på ett helt oväntat sätt. De är så olika, för olika på många sätt, men också för lika på andra. Och på ett magiskt sätt vävs historien mellan Turk och Timotej fram, först svagt och osäkert, tydligare för varje sidare växer historien fram. Och ju mer jag läser förstår jag hur kul författarna måste ha haft när de tillsammans fått laborera med sina egna personer. Det märks i språket. Och då kan jag inte sluta läsa.
Jag gillar det – starkt. Vill läsa mer om Turk och Timotej! Boken är en riktigt härlig kärlekshistoria för dig från 14 år.

Bokfreak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar