fredag 21 september 2012

Jag läser en förbjuden bok:



En sån där vidrig bok där mamman dör.

Det är sant, de finns fortfarande.
I USA, såklart, publiceras varje år en lista av årets mest förbjudna böcker.
Såna som kan korrumpera ungdomar till att tungkyssas långt ner i halsen och
tänka syndiga, kanske till och med oetniska anti-family-tankar.

Som Hungerspelen på 3e plats, nominerade med motiveringen:

The Hunger Games trilogy, by Suzanne Collins
Reasons: anti-ethnic; anti-family; insensitivity; offensive language; occult/satanic; violence

Fast jag är nog förvirrad, sitter med slagsida i väntrummet på ett sjukhus.
Som om tiden loopat mig tillbaka, till en tid då mitt liv var en sån där vidrig bok där mamman dör.
Samma lukter, samma filtar, samma röda knappar att trycka på om det onda går för hårt åt.
Samma brådska ut i spöregnet.

Öh, va, boken jag talade om?

Just den jag läser av Sonya Sones är inte förbjuden, fast de har sex i den också.
Den är så bra att jag längtar hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar