måndag 28 november 2011

Skolor jag har hoppat av


Konstskola, filmskola, italienskan i Florens för att jag flydde ifrån en alldeles för vacker italiensk kriminalpolis. Kastade ut skolböckerna genom tågfönstret.
Körskolan.

Livet har funkat ändå. Har körkort:-)

Sitter och skriver på Tro, hopp eller kärlek? mitt alterego Timotej är en flipprip pluggbrud med stirrigt, ljusskyggt kärleksliv men hon pluggar stenhårt.

Ok, det här med akademiska komplex. Jag har gjort upp med mina.

När jag nyligen besökte min gamla internatskola i Oxford berättade de att mina gymnasiebetyg hade räckt gott och väl för att söka in vid universitet i Oxford.

Good enough!

Dagens skrivtips: Allt du skriver behöver inte vara jättebra hela tiden, viktigast är att du håller igång. Skriva är konsekvent träning, man har taskiga dagar men håller man igång blir man stadigt bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar