tisdag 29 november 2011

En massa svordomar om deadlines och fuck-off and dielåtlista!


Det är panik.
- Stöka inte till på mitt rum, skriker jag till barnen som ser på mig som om de har landat på Mars.
Mitt i David Bowies Space Oddity.

Det ligger grejer överallt. Bokföringen jag spred ut i torsdags ifall jag skulle få himmelsk inspiration och lust att börja med den.
Time Capsule-pryttlar ifall jag skulle börja fatta hur den funkar.

Manus.
Det är väldigt bråttom nu. Första tiden man skriver på en bok är oftast lugn om du inte från början har ett utgivningsdatum. Men så här i slutfasen, tredje redigeringsrundan, räknar förlagen ner.

Utgivning 25 mars 2012 betyder att boken ska korras under januari, sättas och tryckas i februari, distribueras i mars.

OCH ATT JAG MÅSTE BLI KLAR NU!

Så vad gör jag, jag som är försenad 5 dagar?
En låtlista på Youtube för att Spotify i nya datorn jävlas med mig.
Liksom skrivplattan eller vad f-n det nu heter, rullar åt fel håll. Och iPhoto finns inte ens.
Inställningar, my ass, för jag har inte tid.
Men vet ni, varenda låt passar så himla bra när Timotej i boken väl bestämmer sig för att Liam ska ut ur hennes liv.

Skrivtips: Fick hjälp att inse att jag bara har skrivit skit till er. Konkret måste det vara. Så här: Det är force majeur som gäller i mitt liv, undantagstillstånd. Min vän Ruben på ungdomar.se säger att man får surfa på termiken så här efter stormdyningarna. Så strunta i tvätten, låt hemmet vara kaos, besvara inga mejl om du har en deadline - jobba bara. De som vill förstå dig kommer att fatta. De andra kan dra!

Min fuck-off and die-låtlista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar