fredag 23 september 2011

Fotoalbum från bokmässan och en galet underbar dag



















Upp 7, frukost.

Martina Haags rum 9, där gulliga Maja Petrini sminkade mig, Mad Men-style.

Montermöte med 8:an från Kungälv, hängde jättelänge med tjejerna efteråt, gulligt!!!

Lunch på Gothia med förläggare Calle Marthin och Peter Barlach, skrattigt seminariesamtal.

Intervju med journaliststudentskan Caroline Birgersson uppe i Bonniermontern.

Seminarium om sex, eller inte, med Peter och Calle - vi talade i mun på varandra och sa emot.

Kramade om mina fina vänner från Sollentuna Bibliotek, tack Ewa för att ni kom!

Messade lite, log, fixade sulorna i mina killer shoes. Pratade med underbara agentMaria i toakön som jag inte trängde mig i. Bara så ni vet, alla ni som trodde det.

Träffade Niklas och Lotta, författare och vän och förläggare, kom fram till att Turk&Timotej ska utspela sig under 16,5 timmar och ha titeln kissad i en snödriva som omslagsbild. Tror att Tonåringen som brukar kissa i snödrivor kan fixa det, ni får en ny bild av honom.

Rusade till nytt montersamtal om, eh, tror inte vi talade sex den här gången.

SMS: Örnen har landat. Min Maria kom äntligen på plats. Hur man kan gå ett dygn på en bokmässa utan henne är oförklarligt, opålitligt, vi har delat allt här, även det året jag var hemma.
Rusade till hennes rum, tömde minibaren och våra hjärtan.
Fick en Sorgenfri, gosedjur som blandning mellan Drutten och Gena men blixlås och en mage där man kan stoppa sina bekymmer. Ritade direkt en fin streckteckning och stoppade där i.

Intervju med Bibliotekstjänst, kanske, Lotta vet men jag sa iaf att Die Mauer med Thåström är min bästa låt och 9 1/2 vecka är min bästa film.

Utsikt över hela Liseberg och motorvägsmoten, känns som att vara i LA.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar