fredag 24 augusti 2012

Är ni beredda?



Ni vet när tystnaden slår hål på trumhinnorna?
Smärtminnen för ett öronbarn, jo ja, jag hade alltid en sån där mössa.
Mamma tyckte att jag var söt.
Nu ekar det bara tomt i huset.

Testa att tömma någon annans hus på människor.
Kvar?

Knappar fram min radio.
Ler åt Ison på Morgonpasset, Ison som erkänner att han inte visste hur stort Sommarpratet är och bad om betänketid.
Älskar när världen rör sig.
Framåt.
När dammiga kolosser MÅSTE ruska på sig för att inte bli osynliga och dö.

Jag har rört om i min världsordning.
I mångas.
Mer makt än jag nånsin ville ha.

Imorgon ska jag skaka dammet av min kappa.
Försöka hitta vidare.

Men för en liten stund ska jag bara lyssna på låten som varit min så länge nu.

Big girls dont cry.


Sen?
Eh, ikväll ska jag gå på fest.
Författarbrudarna har gang meet och en av oss har bröllopsfest med klädsel hatt.
Skor? Ahmen såklart nya.

Höstsamling.
Uppsamling.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar