tisdag 29 maj 2012

Enbart storskryt, ta plats, spänn fast säkerhetsbältena!!



Min storebrorsa JerkaPerka. Så jävla bra.
Idag står han på New York-börsens Nasdac och plingar i klockan.
Hans allra bästaste LenaMags står bredvid och klappar händerna med alla andra.
Ni vet så där som Mark Zuckenberg gjorde förra veckan när Facebook noterades?
Ni vet Facebook?
Ni minns filmen?

Anyways, JerkaPerkaBrorsan blev Sveriges yngsta börs-VD när han var 25.
Det gick skitbra ända tills det gick dåligt.
Mardrömmen blev sann och pengarna försvann.

Men alltså, JerkaPerka är ju min brorsa och eftersom storebrorsor av naturen är bäst så kom JerkaPerka igen.

Och nu står han där, styrelseordförande för Alliance Oil och får aktien noterad till applåder och skratt.

- Men öppnar han handeln eller stänger den? frågade just Kongomannen.
- Inte fan vet jag. Bara att min brorsa JerkaPerka äger.


http://www.marketwatch.com/story/alliance-oil-company-ltd-to-ring-the-nasdaq-stock-market-closing-bell-2012-05-25

Jo nu vet jag, closing bell. Och bara så ni vet kommer jag lägga ut en länk så småningom.
Sitta uppe och vänta. Oiiiii.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar