tisdag 17 juli 2012

Från Åhustrash till Falsterbochic



Hejdå Skåne!

Kul att det regnade så mkt, härligast var det när jag simmade och värme ångade ur poolen.
Dansade på stranden.
Brudarna gick obesegrade genom tolv raka och vann finalen.
Skånsk latinodans i ottan utan te.
Barfotapromenaderna med bara mina ungar.
Öppna hjärtan.
Småborgerlighetsbyn fylld av vänlig kärlek och kubb.
Alltså.
Nä.
Jag kommer inte spela kubb.
Nånsin.
Men när jag gör det är det säkert kul.

Resa, från linne till linne.
Ni fattar va?

Falsterbochic? Äsch jag spillde direkt. Det sommarvita blev pyttipannabrunt på en pissekund.
Å andra sidan var vi på fulgolfklubben där man får spilla.
Skämtar bara.
Älskar Falsterbo.
Cykelsightseeing med mostern, kära söta.
Öresund i piskregn så jag fick tala i telefon inuti min huva.
Morgondoppet när vi skrattade ihjäl oss åt Moster i skitsnygg baddräkt.
Hela släkten, de som lever iaf, på parad på bryggan, kusse och jag som hoppade bomben.
Sol i exakt en kvart.
Lillungen som tycker att vi kan bo här så vi får umgås jämt.

Hem till bok och liv och hund och allt det där.

Snart ska jag börja med högklackat igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar