onsdag 28 december 2011

Flodhästbebis och grönt hår och 1000 kinesiska fotoalbum.

Vet ni hur många filmer man kan se på 2x6 timmars flygresa om man inte sover? Och hur lätt man somnar sen, lätt huller om buller?

En elefanthona blev arg på oss idag. Vi körde lite för nära med båten och det tyckte hon var skitdumt.
- Det finns absolut ingen gång en elefant trumpetar glädjefullt mot människor, sa guiden avmätt.

Hipposarna spanade mest in oss, blåste lite, såg ut som stora grå stenar. Vattenbufflar, fåglar som Kongomannen försöker tvinga mig att vara intresserad av, apor med sidensvans, kroks, gamar.

Gamarna flyger runt i Kampala därtill. Se där en bakterierapport så god som någon.

Här i Queen Elisabeth National Park betar vildsvinen på framknäna och är nog rätt tama. Iaf stod de en meter från vårt matbord.
Och en gubbe med sin cykel överlastad med matoki - gröna matbananer - blängde och sprang efter bilen.
Ok, vi smygfotade, inte så populärt.
Då skulle han ha varit med på Kinesiska muren där alla kineser fotade min Maria och mig för 2 år sen. Tror att jag sitter i minst 1000 kinesiska fotoalbum.

Toabesök på en bensinmack i en av alla byar längst med vägen. Förbjud LillaH att kissa där för hon hade spytt samtidigt, av hålet i golvet.

Simmar. Är numera grönhårig.

Fuck SachaJuans frisyrbehandlingar för 2000 spänn.
Förlåt förlåt Peter, du får rädda mig när jag kommer hem. Tills dess tänker jag leva.

Tänk att vi satt där hemma i gråväder och undrade om vi verkligen hade lust att åka hit. Eller om vi orkade ....

Här är vi Mwyeya Safari Lodge




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar