torsdag 30 maj 2013

Vem fan kan segla förutan vind?





Vem kan segla förutan vind? Inte jag. Så kom den till sist. Nya boken. Tack alla, skriva bok det här året har inte varit lätt. Men nödvändigt, livsuppehållande.

Tack mina Marior för att inget hade varit utan er o det vet ni. Vara bästis med en tvättäkta drama Queen är inte lätt. Tack JerkaPerkaBrorsan o underbaraste LenaMaggan för att ni har gjort mitt liv möjligt igen, tack älskade ungar för att världen blir normal med er i den o för att era stormar blåst mina i lä älskade vackra avatarer, tack Pernilla för oändlig lojalitet o vänskap o kyssen, tack Carola o Lisen för morgonmessen som lyft nattsvart gryning från min panna o för SPÅGUMMAN!!!, tack coolaste Felle o Alex för inspiration o svar på frågor, tack Elli för mat o att du skruvade ihop våra nya sängar o bar Sascha o älskar mina barn, tack Björn för att vi är vänner, tack älskade Tina för att du har berättat mig igenom de allra värsta veckorna som var kvar innan allt fick bli bra, tack Bosse o Emma o Ubbe o Ellen o Janne för att ni för att ni har berett mig liv på Tårtan, tack Maggie Redaktör som FAKTISKT är den som har skrivit den här boken för att du står ur med Timmy som är jag, tack Ann på BC för att jag verkligen älskar dig, tack Lotta Bergqvist för att du är den skönaste förläggaren i stan. Tack Grand Agency för att ni talade mig ur att sluta, tack för att ni har lunchat mig o ringt o sett när jag har varit förtvivlat ledsen, tack för att ni vet att man inte släpper en människa då. Tack min idol Jessica på Mix Förlag för att jag har fått skriva den erotiska novellen o för att du tycker att den är så bra! Tack Bosse för Varulven o för ditt 12-stegsprogram med mig som människa. Tack alla alla alla. Pocketförlaget, Fd Bokhoran Jessica, mostrarna, alla mina mammor, alla ni som bäddat sängar till mig o berett mig bo. Tack alla andra som jag skriver om efterhand på Insta och Fb. Jag har inte glömt er!


Tack Leffe för kärleken o för att du blåste upp en bubbla av ro o gränslös glädje runt oss. Tack M för att du aldrig har släppt mig o hållit så hårt o alltid har vetat när bara du hjälper.
Nu får det bli som det blir <3

2 kommentarer:

  1. Och tack Linus. För att du är du, klok, vild, glad, ledsen, vacker och i Hellas med mig.

    SvaraRadera