torsdag 2 februari 2012

Vad gör egentligen en författare när boken är skriven?

Fellefjonkan i sitt café

Morgongräl med min man, rusade ur bilen vid Grand Hotel.
Iskall solskenspromenad runt Nybroviken,
te på Riddarbageriet, där Denise inspirerades till att skriva Baristas?

PR-möte

Taxi

Agentlunch

Ny promenad med snabbsamtal till min Maria om Ashton Kutcher. Äh, skojade bara.
Vi talar aldrig om Ashton Kutcher men Tonåringen tror det.

Eventmöte med Skugge och marknad i Bonnierhuset, vi ska göra Bokcirkeln Prosa & Marmelad ihop.

Smygläsning av Tro, hopp eller kärlek? utlovas, och Lauren Olivier.

Fast vi talade mycket om katter och Harry Potter också. Eller mest.
Jag vill se ut som Linda Skugge.

Fika med FelleFjonkan med cash i plånkanBerghs School of Communication,
köpte nya skor, erkände skomissbruk,
debriefade med Kongomannen som åter har landat på jorden,
såg The Descendants.

OMG - The Decendants. Bättre blir det inte.
Inte förrän jag skriver sån dialog är jag klar.

Baskethall på Lidingö, skötte mejlen, tillbaka på Värmdö - snökanonen har varit här!

Röda soffan, Tonåringen misshandlar mina tår.
Tonåringar visar kärlek lite annorlunda än gulliga småungar och så luktar de sämre ibland.
Men fina är de.

Nu kraftmäter Kongomannen och Tonåringen sig mot varandra.
Pappan tror fortfarande att han är starkare. Rörande. Framtiden är nu.

Och nu är teven och LeBron James. Vilken bra dag!


Berghs entré


Innerskor att laga mat i.


Kungsgatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar