torsdag 23 februari 2012

Om att ha möten i mjukisar och mingla i högklackat!

Vårtecken när de fina kjolarna kommer fram

I söndags drakflög de på min is och snart kan jag simma i havet.
Men först hoppa ur mjukisbrallorna och försätta mig i stadsmode.
Förrförra veckan ville jag jobba i stan för att få stopp på eländet i min hjärna,
nu är jag oändligt tacksam för att möten, 1000 om dan, kan utföras i raggisar.
UBD'12, ungdomsbokens dag 2012, vi gör hemsida och kommunen har bett att få bli vår samarbetspartner.

Stort! Ellinors hjärna och min därtill börjar påminna om nåt uppluckrat, gränslöst, trippande.
I dagarna går inbjudan ut till 450 Värmdöelever och Nacka Värmdö Posten har redan bett om en intervju och kommer för att bevaka dagen.

Men inga slitna hemmat-shirts imorgon, då är det rise and shine. Strategimöten och kollegial vänskap på sköna hängställen i stan. Café runt Kungsträdgården, anyone?

Och ikväll, årets Boktipsare utses av Boktipset.se på Kulturhuset och jag ska dit.
Till våren kommer de fina kjolarna fram.
Återstoden av februari är nu endast en formalitet.

Skrivtips: Försökte boka av allt i mars för att kunna skriva men nu är kalendern så fullklottrad att jag inte vågar titta i den. Så gör som min kompis den eminenta romancedrottningen Simona Ahrnstedt, säg verkligen nej till allt. Var seriösa med ert skrivande!

Fast PS, nu har Simona släppt till och nästa vecka ska vi på Viasatfest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar