måndag 4 mars 2013

Flipp eller flopp?



Igår, när jag under exakt en timmes tid körde vilse i ett och samma kvarter i samma kvarter i Tyresö för att min hjärna låg kvar i en borttappad mössa någon annanstans, började jag göra en lista.

På finalläktaren skrev jag, längst bak i Dostojevskijs Idioten

7 punkter.
7 helvetetspunkter som jag ska hala mig förbi i mars.
Egentligen borde det vara 8, men den allra värsta, svåraste kunde jag inte ens skriva ner.

Mitt inne i tunneln tänker jag att kommer jag ut med någon hud kvar så är jag fortfarande jag.
 
Så kom första utslaget, idag, med ett brev på posten.
Flopp.
1 down.
6 to go. 

Lina vs verkligheten.
Sen kan det bli vår.

Eller, som min Magiska Maria mycket muntert frågade med skrattet gurglande nere i halsen:
"Vad exakt får dig att tro att det kommer att bli bättre i april?"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar