fredag 26 juli 2013

Hej då min älskling.


"Jag skulle vilja ha en skyddsdräkt på henne. På varenda liten millimeter. "

Så säger han, soligt och glatt med jordgubbsstämma, pappan som går förbi ute på vägen.
Bakom häcken, på väg till badet men en kvittrande småtjej i hand.

Jag ser dem inte, jag vet bara precis hur han menar.
Om 21 dagar flyger jag till Luleå med Tonåringen aka Starboy aka Rehabkillen med brutet pekfinger aka Fightclubmedlemmen från Slagsmålssommaren 2013.

Aka Lillungen. Eller inte Aka. Lillungen kom först. 

Fyller hans skafferi, bunkrar strumpor och kalsonger, lagar fullt av tallriksmodeller till frysen, sätter upp betalningsrutiner, fixar CSN, köper lakan och bäddar hans alldeles egen säng.

Sen flyttar han hemifrån.

Fly baby fly.
Fy fan vad sorgligt.

Älskade Ruben, jag vet att du tycker att jag är störd som fotar allt i allmänhet och dig i synnerhet men jag sparar på dig. Du föddes 4.53 efter 55 timmar men när solen just hade gått upp den 29/4 och nu är du 1, 87 lång och för att möta dig ska jag färdas med flygets hastighet 110 mil bort eller nåt i vardera riktning. Nån gång kan väl en mamma få samla på minnen?
Även om det är shit så pin.

Fördelen med att vara 46 och 1,66 om man inte ljuger är att man skiter i sånt och bara räknar liv i kärlek.













1 kommentar:

  1. Luleå är bra. Det blir bra. Du är stark, Lina. Och modig. Vacker och klok. Allt det där som är bra.

    SvaraRadera